Beter Bed zet in op multichannel

Beter Bed heeft een nieuw multichannel platform gelanceerd. Op de site van de bedsdpecialist kunnen klanten nu ook producten aanschaffen, vestigingsinformatie raadplegen en een afspraak maken voor een adviesgesprek met een bepaalde vestiging. Volgens Beter Bed is de website een logisch gevolg van een vergaande integratie met de 83 fysieke winkels en het customer service center van Beter Bed.

In 2009 startte Beter Bed met een pilot webwinkel. De verkoopaantallen waren zo positief, dat de keten een interne e-commerce specialist aannam die zich bezig hield met het ontwikkelen van een multichannel platform. Na een intensief selectietraject koos de keten voor het Product Informatie Management (PIM)-en het e-commerce-platform van hybris. Dit platform is in staat complexe productrelaties te beheren, te onderhouden en te verrijken, waardoor het voor de klant mogelijk is om bijvoorbeeld het juiste matras bij het juiste bed te kiezen.

“Met onze nieuwe website kunnen we zowel de oriënterende klant op weg helpen, als additionele omzet genereren”, aldus Dirk de Bruijn, e-commerce specialist bij Beter Bed. “Bezoekers van de website kunnen zien welke bedden in welke vestigingen te vinden zijn. Uniek is de mogelijkheid om een afspraak te maken met één van onze verkopers in de verschillende winkels.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!