VVO2 Retailcommunicatie heeft in de categorie gedragscampagnes een bronzen Effie gewonnen voor de ombouwcampagne ‘Super de Boer wordt Jumbo’. De Effie, beter bekend als de ‘reclame Oscars’ van de lage landen, is een effectiviteitprijs waarbij reclamecases worden beoordeeld door twee onafhankelijke jury’s.
De Jumbo-case van VVO2 Retailcommunicatie ontving de bronzen Effie omdat de omzetgroei van de omgebouwde Super de Boer-vestigingen dubbel zo hoog was als was begroot: 25 procent plus doelstelling en 47 procent gerealiseerd. Die groei is opvallend omdat het prijsniveau van Jumbo ongeveer tien procent lager ligt dan bij SdB.
Jumbo nam in 2009 SdB over en voegde in totaal ruim 175 winkels toe aan het winkelbestand. In 2010 zijn ruim vijftig winkels omgebouwd. Het succes van de ombouw zit volgens VVO2-directeur Sander van de Gevel allereerst in de kracht van de formule die VVO2 vijftien jaar geleden samen met de Jumbo-directie heeft ontwikkeld. “Hierdoor heeft Jumbo een unieke positie in het zeer competitieve marktveld veroverd en in de loop van de jaren al meer dan een miljoen klanten fan gemaakt. Daarnaast hebben wij voor iedere winkel een unieke openingscampagne ontwikkeld. Het doel was om de winkel even het middelpunt van de wereld te maken. Openingsdagen konden daarom standaard rekenen op honderden nieuwsgierige klanten. Overigens mag niet onvermeld blijven dat mede-inschrijver FHV/BBDO met de ‘Hallo Jumbo-campagne’ een pakkend concept creëerde. Dat heeft de sympathie voor Jumbo verder vergroot.”
Van de gevel is als ‘Brabander’ trots op de onderscheiding. “We zijn het eerste en enige zelfstandige Brabantse bureau dat deze prestigieuze Effie wint. Eerder dit jaar sleepten we voor dezelfde case ook al een andere belangrijke reclameprijs in de wacht, de SAN Accent. Met de bronzen Effie zijn we dit jaar het meest onderscheidde bureau van Brabant. Daar zijn we bijzonder trots op.”
Er zijn in totaal vijftiemn Effies uitgereikt, één gouden, vier zilveren en tien bronzen. De overige winnaars zijn op de site vermeld: http://www.effie.nl/
VVO2 wint bronzen Effie voor Jumbo-campagne
Gepubliceerd op 13 oktober 2011 om 00:00
Reacties 0