Bol.com speelt in op prijsvergelijkende klant

Webwinkel bol.com ziet geen opvallend verschil tussen het koopgedrag van mobiele gebruikers en dat van e-shoppers met een desktop of laptop. Dat schrijft Emerce online. Het mobiel verkeer van de e-tailer blijft, zowel via tablets als de mobiele site, sterk stijgen.

“Consumenten gedragen zich op de tablet niet anders. De conversies zijn gelijkwaardig aan verkopen die via een desktop of laptop geschieden”, aldus marketingdirecteur Michel Schaeffer. Wel is op m.bol.com, de mobiele site, een trend waarneembaar. “Bezoekers van die site doen aan prijsvergelijkingen en lezen graag recensies”. Vermoedelijk gaat het om ambulante klanten; mensen die bij of in een winkel staan en het fysieke aanbod daar willen vergelijken met de informatie bij bol.com.

Volgens Schaeffer wil bol.com graag inspelen op deze trend. “We zijn druk bezig met open API’s. Derde programmeurs kunnen onze informatie gebruiken om mobiele apps te maken, bijvoorbeeld voor apps om in winkels producten te scannen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!