Bijna tachtig procent van de vijftig grootste Britse e-tailers heeft moeite met het personaliseren van het contact met klanten. Dat blijkt uit onderzoek van Responsys, zo schrijft Retail Systems. De bedrijven sturen klanten geen persoonlijke e-mails en houden relevante informatie achter.
Hoewel gerichte marketing een steeds grotere hype wordt, gaat slechts acht procent van de e-tailers bewust om met het geslacht van de klant. Ook blijkt uit het onderzoek dat twaalf procent van de bedrijven gebruik maakt van de locatie van consumenten. Minder dan een kwart van de bedrijven stuurt shoppers e-mails met aanbiedingen gebaseerd op voormalige aankopen en zoekacties. Daarnaast speelt veertien procent van de bedrijven online in op feestdagen.
"Opvallend is dat een vijfde van de retailers zelfs totaal geen gebruik maakt van mogelijk e-mailcontact met klanten", aldus Responsys. "Ruim twintig procent van de e-tailers stuurt daarentegen een tot twee maal per week een update." Uit het onderzoek blijkt tevens dat bijna de helft van de bedrijven social media links meestuurt in emails. Twintig procent van de online retailers spoort klanten aan de informatie met vrienden te delen.
Reacties 0