Kleine retailers moeten hun mobiele klanten tegemoet komen. Dat stelt Ron Yates, directeur van online juwelier Yates & Co, meldt Internet Retailer. Yates realiseerde zich dat hij geld liet liggen toen hij twee jaar terug zijn eigen e-commerce site opende met zijn smartphone. Dat ging niet gemakkelijk, waarna hij wist dat mobiele shoppers vlug naar een concurrent zouden gaan.
In 2010 lanceerde de juwelier een mobiele site, die zich focuste op de kleine productcategorie 'trouwringen' binnen het ruime assortiment. Sindsdien is het aantal mobiele bezoekers met vijftig procent gestegen en behaald de site een dubbele opbrengst.
Volgens Yates moet de homepage van een m-commerce site in één keer duidelijk maken welke acties een klant kan ondernemen. Dit kan prijsvergelijken, producten reserveren, het checken van een bestelstatus of kopen zijn. Ook moeten retailers zo min mogelijk grafische elementen aan de site toevoegen om langzaam uploaden te voorkomen.
"Kom in actie, ook al is het klein", aldus Yates. "Het laat klanten zien dat het bedrijf serieus is over e-commere en dat je het hen gemakkelijk wilt maken. Wanneer dat niet wordt gedaan gaan ze naar iemand anders."
Reacties 0