'Grote woonaankopen niet online'

Consumenten doen nog steeds niet graag grote woonaankopen via internet. Dat concludeert Luxaflex na een onderzoek onder zo’n tweehonderd bezoekers van de Woonbeurs. Acht op de tien respondenten zegt duidelijk 'nee' op de vraag of ze meubels, gordijnen en tapijt via internet zouden aanschaffen.

Consumenten zouden een voorkeur hebben voor persoonlijk advies over styling en techniek. Wel geeft veertig procent aan zich vooraf op internet te oriënteren; 28 procent doet dat in winkels en 32 procent geeft aan beide manieren te benutten om een keuze te maken.

“Naast de 81procent die aangaf geen grote woonaankopen via internet te doen, gaven acht op de tien deelnemers eveneens aan bereid te zijn om meer te betalen voor een woonproduct als dat inhoudt dat ze zo meer service krijgen”, aldus Tim Vermeeren, manager marketing research bij Luxaflex. "Dit toont aan dat niet voor alle producten geldt dat prijsvoordeel via internet opweegt tegen persoonlijk advies in een winkel.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!