'Man shopt online, vrouw in winkelstraat'

Mannen bestellen producten liever online, terwijl vrouwen het liefst uitgebreid met vriendinnen de stad ingaat. Volgens onderzoek van PostNL geven mannen er de voorkeur aan om te shoppen wanneer en waar zij dat willen, terwijl vrouwen het liefst op de zaterdagmiddag met anderen samen shoppen.

Kleding, cd’s, dvd’s en boeken worden vaak via internet aangeschaft. Ook boeken consumenten hun vakantie graag online. Dagelijkse boodschappen en bloemen worden vooral in de supermarkt gekocht. Het onderzoek waarbij 1050 consumenten werden ondervraagd laat tevens zien dat veel Nederlanders graag online shoppen, om zo drukke winkels en vervelend winkelpersoneel te mijden.

Veertig procent van de online shoppers gebruikt internet vooral om naar koopjes te struinen. Ook in de winkelstraten gaan Nederlanders op koopjesjacht, maar toch geeft dertig procent aan altijd naar dezelfde winkels te gaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!