Vergelijk.nl trekt offline shoppers met nieuwe dienst

Webshops snoepen door middel van Vergelijk.nl klanten weg van fysieke retailers. Sinds twee weken kunnen consumenten via de vergelijkingssite direct producten kopen bij de zeshonderd aangesloten winkels. De gebruikers van deze dienst, zijn volgens Vergelijk.nl mensen die anders in een offline winkel het product hadden aangeschaft.

Consumenten die via Vergelijk.nl een product aanschaffen, rekenen bij de vergelijkingssite zelf af. Deze geeft de gegevens en bestelling door aan de desbetreffende online shop, die de rest afhandelt. Vergelijk.nl staat richting de consument garant voor de aankoop.

Volgens Levi van Wijngaarden van Vergelijk.nl zijn het vooral vijftigplussers die via de site kopen. “Ze zien een product, vinden de prijs aantrekkelijk, maar kennen de winkel niet. Deze mensen kopen nu via ons, omdat wij garant staan. Deze mensen zouden anders met een printje van onze site naar een fysieke winkel zijn gegaan. Tachtig procent van onze gebruikers kiest namelijk die route.”

De afgelopen weken hebben twintig shops zich bij de dienst aangesloten. “Daar komen er elke week drie bij. Naast leads leveren we webwinkels nu ook betalende klanten.” Van de honderdduizend bezoekers die de site dagelijks verwerkt, klikken er zo’n veertigduizend door naar de site van de online shop. Twee tot drie procent doet uiteindelijk een aankoop. “Dat is veel te weinig. Die overige 98 procent willen we beter bedienen met deze nieuwe koopoptie”, aldus Van Wijngaarden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!