Het Deense Bestseller wil klanten met haar shop-in-shops inspireren. Het moederconcern van Vero Moda, Only, Jack & Jones, Vila en Object geeft aan, zich met het nieuwe shop-in-shop concept voorlopig vooral te richten op bestaande Nederlandse klanten.
Ondernemers die besluiten een winkelhoek van Bestseller te openen, zien hun winkel, tien weken nadat ze het contract hebben ondertekend, transformeren. Volgens Bestseller is een shop-in-shop de ideale manier om klanten te prikkelen.
Na een testfase in Engeland, Duitsland en Spanje, geeft het concern aan dat de shop-in-shops de retailer een hogere omzet per vierkante meter bezorgen. Om welk bedrag dat precies gaat, kan Bestseller niet zeggen. De keten zegt in te spelen op de veranderingen in het winkelen. Volgens Ingrid Hoogervorst, algemeen directeur van Bestseller Benelux draait winkelen steeds meer om beleving. “We zetten daarom hoog in op ons interieur.”
Bestseller brengt nieuw shop-in-shop concept
Gepubliceerd op 20 oktober 2011 om 00:00
Reacties 0