Fabrikant runt winkelvloer Jumbo

Jumbo Supermarkten is een project gestart waarbij fabrikanten een blik op de winkelvloer gegund wordt. De supermarktketen geeft onder andere haar verkoopgegevens door aan de leveranciers. De samenwerking moet fabrikanten een beter idee geven wat het werk van een retailer is. `We hebben drie pilotbedrijven category captain gemaakt. Dat wil zeggen dat deze fabrikanten voor een bepaalde category uiteindelijk de voorraadverantwoordelijkheid moeten gaan krijgen, eigenlijk als retailer moeten gaan denken`, aldus hoofd category management Peter Snoek van Jumbo. `Zij gaan proberen een category een complete lift te geven en op diverse gebieden te verbeteren.` Daarbij wordt gebruikgemaakt van het retaildatasysteem Sales Web. Het systeem moet helpen bij het genereren van zoveel mogelijk marktinformatie. Er wordt ook gebruikgemaakt van de afzetgegevens die door IRI Nederland geregistreerd worden. Hierdoor krijgen fabrikanten inzicht in distributiegraad en out-of-stock, maar ook in alle basisgegevens voor assortimentsoptimalisatie op lokaal niveau. De category captain krijgt zeggenschap over het schap. Er is voor elke Jumbo-winkel een nieuw schappenplan gemaakt. Met de gegevens uit Sales Web kan de category captain zien of het nieuwe plan vruchten afwerpt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!