YouTube verkent e-commerce

YouTube zet stappen in de wereld van online shopping. De site lanceert binnenkort de Merch Store, waar muzikanten en recordlabels concertkaartjes en muziek kunnen verkopen. “Met achthonderd miljoen bezoekers per maand heb je een aardig podium om je tickets en je muziek mee te delen”, aldus Christian Weitenberner, technisch account manager bij YouTube.

Google, eigenaar van YouTube, zegt dat het samenwerkt met partijen als retailsoftware platform Topstop, concert tracking service Songkick, iTunes en Amazon. De Merch Store maakt het voor klanten mogelijk om muziek van iTunes en Amazon’s muziekservice te kopen.

De keuze om met Apple en Amazon samen te werken komt volgens experts voort uit het feit dat YouTube een zo compleet mogelijk aanbod wil hebben. De Merch Store is niet Google’s eerste poging om winst te behalen uit het hoge aantal bezoekers. In mei begon YouTube met het aanbieden van de mogelijkheid om films te huren en deze via YouTube te bekijken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!