C&A zet in op duurzaamheid

Fashionretailer C&A heeft duurzaamheid vooropgesteld in haar zestiende internationale modeshow. In de stijl van een broeikas laat C&A tijdens de show zien dat de keten wereldwijd tot de grootste aanbieders van biologisch katoen hoort.

In 2008 verkocht de fashionretailer 15,3 miljoen kledingstukken van biokatoen. In 2010 was dat aantal gestegen naar 26 miljoen. De gehele katoencollectie bij C&A bestaat voor dertien procent uit biokatoen.

De keten laat echter zien dat de duurzaamheid verder gaat dan het aanbieden van katoen. Bij het verbouwen van het katoen wordt geen kunstmest of giftige pesticiden gebruikt. Dit zorgt voor betere levens- en werkomstandigheden van duizenden boeren en hun families, en voor een verbetering van het milieu.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!