‘Retail heeft genoeg van pinstoringen’

Winkeliers werden afgelopen zaterdag landelijk getroffen door een pinstoring. Zaterdagochtend lukte het ongeveer dertig procent van de klanten die wilden pinnen in eerste instantie niet te betalen.

Na nog een poging lukte het meestal wel. Het probleem zat bij Equens, de verwerker van elektronische betalingen. De problemen met het pinverkeer werden zaterdagmiddag zo goed als opgelost, zo meldde een woordvoerder van Currence, eigenaar van PIN.

Op 17 september werden winkeliers in ons land ook al getroffen door een storing. “Nu was het minder erg, maar voor ons wel de druppel”, aldus Detailhandel Nederland, die tevens meldde de storingen in het pinverkeer zat te zijn. De organisatie wil dat in geval van storing in de verbindingen, mensen offline kunnen pinnen. Volgens Currence zijn hierover al gesprekken gaande.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!