Campagne Voedingscentrum beinvloedt houding

De eerste fase van de campagne `Maak je niet dik` is doorgedrongen bij 65% van de doelgroep. Dit blijkt uit een onderzoek naar de effecten van deze campagne van het Voedingscentrum. Bij de doelgroep is eveneens een positieve verandering waar te nemen wat betreft de houding ten aanzien van het voorkomen van overgewicht. Alleen een verandering van de houding is echter niet genoeg. Ondanks de goede intenties van mensen om op hun gewicht te letten, neemt het aantal gevallen van obesitas in de praktijk alleen maar toe.Van de Nederlanders tussen de 25 en 35 jaar die niet lijden aan obesitas (zwaarlijvigheid), heeft 85% de intentie om gewichtstoename te voorkomen. Deze groep is gekozen als onderzoeksobject omdat zij een verhoogd risico loopt om in de nabije toekomst een toename van lichaamsgewicht mee te maken. Er blijken verschillende factoren van invloed te zijn op de houding van mensen. Zo staan oudere mensen positiever tegenover het voorkomen van overgewicht dan jongeren. Psychologie is eveneens een belangrijke factor. Mensen die wel op hun gewicht willen letten maar dit niet doen, kampen vaak met een gebrek aan vertrouwen in de eigen vaardigheden en mogelijkheden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!