P&G start ook met virtueel shoppen

Procter & Gamble treedt in de voetsporten van Tesco door het lanceren van virtuele winkels in metrostations. De fabrikant heeft samen met de Tsjechische webwinkel Mall.cz een virtuele drogisterij geopend in de grootste vier metrostations van Praag. Consumenten die op weg naar huis zijn kunnen de producten met hun smartphone scannen om ze binnen twee dagen thuis te laten bezorgen.

De virtuele shops blijven in elk geval tot eind 2011 open. Home Plus, de Zuid-Koreaanse afdeling van Tesco trok eerder dit jaar de aandacht door een virtuele supermarkt in metrostations te lanceren. Intussen heeft de deels door Walmart gefinancierde websupermarkt Yihoadan ook metrostations aangedaan. Ook Ocado, Net-a-porter en eBay lanceerden (tijdelijk) wanden waarop mensen mobiel kunnen shoppen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!