Gratis HEMA-taart was een foutje

HEMA werd vorige week overspoeld met bestellingen voor een taart, die per ongeluk gratis werd aangeboden in de webwinkel. Op Twitter werd gesteld dat het zou gaan om een marketingstunt, die het 85-jarige bestaan van de winkelketen in de belangstelling moest zetten. Volgens een woordvoerder van HEMA ging het echter om een menselijke fout.

HEMA is niet het eerste bedrijf dat problemen ondervindt door een foutieve vermelding. Postorderbedrijf Neckermann kreeg juni vorig jaar een schadepost van vijftigduizend euro te verwerken, nadat het bedrijf online per ongeluk een breedbeeld-tv in combinatie met een tafelvoetbalspel voor 347 euro in plaats van 599 euro aanbood. Ook werd in 2007 bij Bol.com een digitale camera van het merk Canon met een adviesprijs van 349 euro per ongeluk aangeboden voor 29 euro.

Hoeveel taarten er bij HEMA zijn besteld is onduidelijk. Als oplossing verstuurt de winkelketen iedereen die één of meerdere taarten heeft besteld een tegoedbon voor één bosvruchten-clafoutis via de mail.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!