Forse klappen voor tuincentra

Tuinretailers kregen het afgelopen kwartaal te maken met flink tegenvallende omzetten. De omzet daalde met gemiddeld 5,7 procent, dat is de sterkste daling in de sector sinds jaren. Dit blijkt uit onderzoek van Van Es Marketing Services onder tuincentra in Nederland.

Tuincentra zijn momenteel sterk intern gericht, stellen de onderzoekers. “Kostenbesparing, bezuinigen en interne efficiency hebben veelal de hoogste prioriteit. Tuinretailers verwachten meer concurrentie uit andere branches en een toename van prijsconcurrentie.”

Internet zal volgens Van Es een toenemende rol gaan spelen bij het oriëntatie- en koopproces aan de zijde van de consument. Maar ook in de bedrijfsprocessen binnen de tuincentra spelen automatisering en internet een cruciale rol. Mede hierdoor zullen de tuincentra zich meer en meer op internet richten als commercieel medium.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!