Kleine winkelcentra zetten in op beleving

Middenstanders in kleinerewinkelcentra zien door leegstand de aantrekkingskracht van hun winkelgebied als sneeuw voor de zon verdwijnen. Retailers wringen zich daarom in allerlei bochten om toch klanten te trekken.

Persoonlijke benadering, extra beleving en gezelligheid moeten dit voor elkaar zien te krijgen. Zo organiseert winkeliersvereniging van Het Kleine Loo in het Haagse Mariahoeve elke week een evenement. Naast een ‘Mazzeldag’ of een muziekfestijn is service echter ook belangrijk. “Mensen komen terug als je ze kent en goed persoonlijk advies kunt geven”, aldus Ferry Middelburg van dierenspeciaalzaak Dierenvreugd.

"We hebben vanaf 2008 last van de crisis, maar het laatste jaar zie je toch dat mensen terugkomen door de persoonlijke benadering", stelt Middelburg. "We weten bijvoorbeeld welke hond ze hebben en kunnen daarom gerichter helpen."

Het Kleine Loo organiseert iedere week 'wel iets'. "Het is af en toe wel een beetje oubollig wat sommige marskramers hebben, zoals het verkopen van keramiek", geeft Middelburg toe. "Maar ik probeer er mijn eigen draai aan te geven. Volgend jaar wil ik in ons kraampje gaan staan met hapjes die de dieren kunnen komen proeven."

Veel winkelcentra zouden voor buurtbewoners een ontmoetingsplaats zijn. “Veel mensen, vooral ouderen, komen langs om een praatje te maken”, aldus Middelburg.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!