Daling in vrijetijdsbestedingen

Nederlandse consumenten hebben vorig jaar 44 miljard euro uitgegeven aan vrijetijdsactiviteiten buitenshuis. Dat is een daling van zeven procent ten opzichte van 2008.

Uit de jaarresultaten van het ContinuVrijeTijdsOnderzoek 2010 blijkt dat Nederlanders over relatief veel vrije tijd beschikken vergeleken met andere Europeanen. Van deze vrije tijd wordt zestien procent aan funshoppen besteed. Dit gebeurt vooral op zaterdagmiddag (twintig procent), terwijl we op zondagmiddag liever wandelen en doordeweeks sporten.

De daling in de totale bestedingen ligt volgens het onderzoek niet alleen aan de economische crisis, maar ook aan het toenemend gebruik van nieuwe media binnenshuis, zoals sociale netwerken en gamen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!