Door nieuwe technologieën gaan consumenten de komende jaren veel gerichter winkelen. Dat voorspelt het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD).
Consumenten hebben nu niet alleen thuis, maar ook onderweg via hun smartphone toegang tot alle informatie. En bij twijfel kan, via sociale media, nog even met vrienden worden overlegd. Winkelgebieden kunnen hierop inspelen en het contact met de klant en de service aanmerkelijk verbeteren.
Wanneer retailers actief gebruik maken van de digitale aanwezigheid krijgen winkelgebieden weer een nieuwe impuls. "Een voorbeeld van deze service en beleving is dat klanten met hun telefoon een code in de etalage af kunnen lezen”, zegt Elrie Bakker voorzitter van het HBD. “Zij kunnen dan tijdens sluitingstijd zien of een jurkje in de juiste maat op voorraad is.”
Volgens Bakker kunnen retailers consumenten ook een digitaal spaarsysteem aanbieden. “Hiermee kunnen consumenten bijvoorbeeld hun parkeerkosten terugverdienen.”
‘Technologie verandert winkelgedrag’
Gepubliceerd op 8 november 2011 om 00:00
Reacties 0