Moderetailer John Lewis gaat zijn Britse afkomst benadrukken. Het winkelbedrijf vraagt zijn fabrikanten in het thuisland op ruim vierduizend kledingstukken per jaar een ‘Made in UK’-logo te plakken. Vanaf begin 2012 verschijnt het logo op prijskaartjes en in online productinformatie op de webshop van het bedrijf, meldt FashionUnited.nl.
Joh Lewis telt 35 winkels in Groot-Brittannië en heeft een internationale webshop. De retailer werkt voor de productie van zijn eigen merken samen met 130 bedrijven, daarnaast heeft het bedrijf een eigen fabriek in Lancashire waar het bedrijf zijn eigen stoffen, dekbedden en kussens laat produceren.
De ‘Made in UK’-logo’s moeten Britse bedrijven een steun in de rug geven, meent Christine Kasoulis, hoofd merkontwikkeling bij John Lewis. “Voor ons gaat Britse productie over trots zijn op de kwaliteiten en het vakmanschap van het land en het benadrukken van de kwaliteit van de ontwerpen die onze producten te bieden hebben.”
Het logobeleid van John Lewis past binnen de trend van modebedrijven die besluiten de productie te verplaatsen van lagelonenlanden naar hun eigen regio’s. Reden hiervoor is dat efficiency en snelheid het de laatste tijd wint van prijs, lieten retaildeskundigen weten tijdens de IAF Word Apparel Convention afgelopen oktober.
John Lewis zet in op ‘Made in UK’-logo
Gepubliceerd op 8 november 2011 om 00:00
Reacties 0