Online service supermarkten komt van de grond

Consumenten in de VS bestellen steeds vaker hun boodschappen online. De websupermarkten van het eerste uur, zoals Webvan, moesten hun deuren sluiten. Alleen in grote steden, waar weinig mensen beschikking hebben tot een auto, kwamen websupermarkten echt van de grond. Een aantal jaren later zijn jongere shoppers echter vertrouwd geraakt met online bestellen, waardoor zij ook voor hun boodschappen sneller het internet op gaan.

Veel lokale supermarkten spelen op deze trend in, maar ook onder grote spelers blijft de groeiende populariteit niet onopgemerkt. Walmart begon eerder dit jaar in California met het testen van een bezorgservice, genaamd Walmart to Go en Amazon lanceerde de bezorgservice Amazon Fresh.

“Traditionele supermarktketens zijn bang dat ze achterblijven als ze niet inspringen op de online ontwikkelingen”, aldus Todd Hale, senior vice president bij Nielsen, een bureau dat consumentengedrag analyseert. “Ze houden de stappen van andere retailers dus zeer nauw in de gaten.” Volgens Hale zien consumenten online shoppen niet langer als iets voor speciale gelegenheden. “Mensen bezoeken nu ook het web voor luiers of siroop.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!