Best Buy Europe gaat haar focus verleggen van de Big Box branded winkels naar de ‘connectiviteit’ strategie. De joint venture tussen Carphone Warehouse Group en Best Buy sluit in Groot Britannië daarom elf Big Box vestigingen (winkels met een oppervlakte groter dan vierduizend m²).
Volgens de keten is de consumentenelektronicamarkt door de economische crisis flink veranderd. Daarnaast zorgen ook de groei van de online retail en de snelle ontwikkeling van nieuwe producten ervoor dat Best Buy Europe zijn focus moet verleggen.
In de winkelformule van Best Buy Europe staat het ervaren en de connectiviteit centraal. Bezoekers van de winkels kunnen de nieuwste smartphones en tablets live testen. Ook ervaren zij hoe deze nieuwe apparaten communiceren met andere veelgebruikte apparatuur, zoals navigatiesystemen, de (spel)computer en de TV.
In Nederland zijn sinds januari 2011 vijftien winkels van Phone House, onderdeel van Best Buy Europe, omgezet naar het Connected World format. “Na een intensieve evaluatie van onze activiteiten is besloten dat onze investering en strategische focus op Carphone Warehouse/Phone House (met haar Connected World formule) komt te liggen”, aldus Andrew Harrison, CEO Best Buy Europe. “Het blijkt namelijk dat deze formule een hogere ‘return on investment’ genereert. De technologiemarkt is ontzettend veranderd sinds 2008 en we weten zeker dat we onze klanten beter van dienst kunnen zijn door het investeren in één format in plaats van twee.”
Onvermijdelijk is de verandering voor het personeel van de sluitende Best Buy Big Box winkels. Best Buy Europe geeft aan de meerderheid van de betrokkenen een baan aan te kunnen bieden binnen de Carphone Warehouse PLC formule. Het voornemen is om de elf Big Box winkels voor het einde van dit jaar te sluiten.
Best Buy Europe wijzigt strategie
Gepubliceerd op 8 november 2011 om 00:00
Reacties 0