Ugg loopt miljoenen mis door neppers

Nederland wordt overstelpt met een aanbod van nep-Uggs en dat kost het Australische schoenenmerk miljoenen. Alleen al de afgelopen twee maanden kwam de schade uit op 3,5 miljoen euro, aldus de onderneming.

In die maanden werden in ons land meer dan 35 duizend advertenties voor neppers geplaatst, stelt Ugg Australia. Deze hebben naar schatting tot zo’n zeventienduizend transacties geleid en ‘dat gebeurde vooral via Marktplaats’.

De onderneming plaatst nu zelfs advertenties om consumenten te waarschuwen voor het nepaanbod. “Dit jaar worden alle records in de illegale handel verpulverd”, zegt Rob van der Vis, directeur Deckers Benelux, eigenaar van Ugg Australia. “Vaak worden wij geconfronteerd met garantieclaims op wat uiteindelijk nepproducten blijken te zijn. Mensen komen dan van een koude kermis thuis.”

Ugg raadt consumenten aan om de laarzen, schoenen of sloffen met bontje alleen te kopen bij geautoriseerde winkels die zijn te herkennen aan borden en stickers met de Ugg-naam.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!