De Nederlandse fashionretailer America Today heeft haar zinnen gezet op Europa. De keten wil zich gaan profileren als een internationaal merk en lanceert daarom een webshop.
Over vijf jaar wil de keten zelfs honderd America Today filialen in Europa hebben, terwijl dat er nu 57 zijn in Nederland, België en Frankrijk. Voor het komende jaar staan er acht winkelopeningen op de planning, waaronder enkele in de stad Luxemburg.
De keten maakte anderhalf jaar geleden zijn entree op de Italiaanse modemarkt, maar zag zich genoodzaakt terug te trekken. “Het ging niet zoals we gehoopt hadden”, aldus Nina van Lith, marketingmanager bij America Today. “Dat lag onder andere aan de locaties van de winkels. We hebben die winkels daarom het afgelopen jaar weer gesloten.”
In maart 2012 lanceert de keten een nieuwe website, en niet veel later wordt ook de webshop geopend. “Als de interne organisatie daar ook klaar voor is”, besluit Van Lith.
America Today wil verdubbelen in Europa
Gepubliceerd op 9 november 2011 om 00:00
Reacties 0