AH duidt gezondere keuze voortaan aan met ‘Vinkje’

Het Ik Kies Bewust-logo en het Gezonde Keuze Klavertje van Albert Heijn zijn niet meer. De supermarkt gaat de logo’s op de verpakkingen omvormen tot één nieuwe: het Vinkje. Dat meldt de Stichting Ik Kies Bewust.

Vinkjes worden toegewezen aan producten die voldoen aan strenge criteria op het gebied van hoeveelheden zout, suiker, verzadigde vetten, vezels en energie. Het logo staat voor de gezondere variant binnen bepaalde groep levensmiddelen. De invoering zal geleidelijk worden doorgevoerd. Uiteindelijk is het beeldmerk te zien op zo’n 6600 producten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!