ANWB gaat online auto’s verkopen aan zijn leden. De organisatie stelt met de dienst in te spelen op een behoefte van veel consumenten. Het onderhandelen met een verkoper over een auto wordt namelijk vaak als ‘niet prettig ervaren’, aldus ANWB-directeur Guido van Woerkom.
Vorig jaar kwam ANWB al met een verkoopservice. Daar kunnen ANWB-leden tegen betaling van een paar tientjes hun auto aanbieden. Zo'n vijfduizend mensen maakten afgelopen jaar gebruik van deze site en verkochten op die manier hun auto aan een dealer, die op zijn beurt weer op de auto kon bieden om zo zijn assortiment aan te vullen.
ANWB verwacht dat naast boeken, nieuwe schoenen en vliegtickets de consument in de toekomst vaker via internet een nieuwe auto zal kopen. Alle merken zijn via de autokoopservice te bestellen. Op exclusieve auto's of sommige Japanse merken kan wel een langere levertijd zitten.
Autokopers kunnen online een offerte opvragen. De kortingen variëren bij een online aanschaf van vier tot zeven procent van de aanschafwaarde, exclusief bpm en btw.
ANWB in online autoverkoop
Gepubliceerd op 15 november 2011 om 00:00
Reacties 0