De e-commercesector in China is in 2015 goed voor 315 miljard dollar. De Aziatische grootmacht laat de Verenigde Staten daarbij achter zich.
Volgens onderzoek van de Boston Consulting Group besteedt een online shopper in China in 2015 gemiddeld 940 dollar. Dat is een verdubbeling van het bedrag dat nu wordt uitgegeven en ligt dichtbij het Amerikaanse gemiddelde van duizend dollar.
De Verenigde Staten heeft nu ’s werelds grootste e-commerce markt. Volgens het onderzoeksbureau is de e-commerce gigant Taobao.com de meest dominante online speler in China. Het bedrijf was in 2010 goed voor 79 procent van de totale online omzet in China.
De groei van de Chinese online markt is te danken aan een stijging in het gemiddelde inkomen en het groeiende vertrouwen in online retail. Webwinkeliers profiteren ook van het beperkte aantal fysieke ketens in China. Volgens het onderzoek zijn er in 2015 zo’n 365 steden met meer dan 100 duizend welgestelde consumenten, terwijl de grote ketens in China slechts winkels hebben in 260 deze steden.
'Verdubbeling e-commerce China’
Gepubliceerd op 16 november 2011 om 00:00
Reacties 0