Pearle en Specsavers begraven strijdbijl

De ruzie tussen Pearle en Specsavers over vermeende misleiding in reclames is bijgelegd. De optiekketens troffen een schikking, voordat de rechtbank in Haarlem zich over de zaak heeft gebogen, aldus een woordvoerder van Specsavers dinsdag.

Pearle zou bij aanbieding van monturen voor 1 euro niet vermelden dat er glazen van 150 euro per stuk bij moeten worden gekocht. Concurrent Specsavers beoordeelde de reclame als misleidend en spande een kort geding aan. De zaak is echter van tafel nu deze volgens Specsavers ‘naar volle tevredenheid van beide partijen is opgelost’.

De optiekbranche is vaker het toneel van onenigheid. Zo sleepte Hans Anders Specsavers al eens voor de rechter wegens ongeoorloofde vergelijkende reclame, terwijl Specsavers en Pearle ook al een voorgeschiedenis hebben op dit terrein.



Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!