Nederlander houdt van Hollands merk

De Nederlandse consument houdt van merken van eigen bodem. Dat blijkt uit een onderzoek onder ruim duizend Nederlanders door het European Institute for Brand Management (EURIB). Driekwart van de merken in de ‘onmisbaarheidstop 100’ is van Nederlandse komaf.

Volgens de consument zijn HEMA, Kruidvat en bol.com het meest ‘onmisbaar’. Ook scoren de merken Unox, Calvé, Grolsch en Douwe Egberts hoog. KLM steeg in populariteit doordat het via Facebook een vliegtuig met vierduizend Delftsblauwe tegels liet bestickeren. De naamswijziging van TNT naar PostNL past tevens in het rijtje.

Uit de cijfers blijkt dat internetmerken inmiddels vast onderdeel uitmaken van het dagelijks leven van de Nederlandse consument. Zo staan de merken bol.com, Google, iDEAL en YouTube hoog in de top 100. De merken Apple, iPhone, iTunes, Twitter en Facebook stijgen qua onmisbaarheid, maar hebben de top 100 nog niet bereikt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!