Coolblue mikt op meer fysieke winkels

Elektronicaformule Coolblue gaat nog meer nadruk leggen op zijn crosschannel-activiteiten. Momenteel telt de van oorsprong online winkelier vier winkels, maar dat moeten er in de nabije toekomst gauw meer worden. De formule kijkt daarvoor in de regio Amsterdam/Haarlem/Utrecht. Of er nog dit jaar meer winkels worden geopend, laat ceo Pieter Zwart niet los.

Voor Coolblue stond van het begin af aan al vast dat ze vanuit een online aanwezigheid zouden inzetten op een crosschannel benadering. “Mensen hebben per definitie behoefte aan een fysiek verkooppunt. Daar kunnen ze naartoe om het produict vast te houden, en daar kunnen ze de verkoper om advies vragen”, aldus Zwart.

Het is volgens Zwart bovendien helemaal niet logisch om onderscheid te maken tussen de online en offline consument. “Het is toch allemaal retail. De klant op de winkelvloer zoekt direct contact, de klant online zoekt een brede oriëntatie, maar eigenlijk willen beide consumenten zo goed mogelijk geholpen worden. Daarvoor bestaan spelregels, zowel in de fysieke winkel als in de online omgeving.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!