Steeds meer online shops bieden de klanten de mogelijkheid om kosteloos producten terug te sturen.
Volgens fulfilmentspecialist Docdata komt er op iedere vijftien verzonden stukken één retour. De vraag naar specialistische logistiek neemt als gevolg hiervan fors toe. Docdata speelt in op deze trend. “Het outbound verkeer handelen we af vanuit verschillende klantgebonden locaties”, aldus Jack Heijkans, managing director bij Docdata. “Voor de retourzendingen daarentegen bouwen we nu een speciale, centrale locatie.”
Vanaf april 2012 kunnen kan Docdata daar alle retourzendingen reconditioneren. “We willen spullen zo snel mogelijk weer kunnen verkopen. Wanneer nodig gaan ze naar een opkoper of kunnen we ze naar een refurbishing center sturen.” Volgens Heijkans gaan steeds meer winkels de gratis retourzending aan hun klanten bieden. “In het buitenland wordt hier ook veelvuldig gebruik van gemaakt.”
'Webshops maken retourneren gratis'
Gepubliceerd op 21 november 2011 om 00:00
Reacties 0