'Webshops maken retourneren gratis'

Steeds meer online shops bieden de klanten de mogelijkheid om kosteloos producten terug te sturen.

Volgens fulfilmentspecialist Docdata komt er op iedere vijftien verzonden stukken één retour. De vraag naar specialistische logistiek neemt als gevolg hiervan fors toe. Docdata speelt in op deze trend. “Het outbound verkeer handelen we af vanuit verschillende klantgebonden locaties”, aldus Jack Heijkans, managing director bij Docdata. “Voor de retourzendingen daarentegen bouwen we nu een speciale, centrale locatie.”

Vanaf april 2012 kunnen kan Docdata daar alle retourzendingen reconditioneren. “We willen spullen zo snel mogelijk weer kunnen verkopen. Wanneer nodig gaan ze naar een opkoper of kunnen we ze naar een refurbishing center sturen.” Volgens Heijkans gaan steeds meer winkels de gratis retourzending aan hun klanten bieden. “In het buitenland wordt hier ook veelvuldig gebruik van gemaakt.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!