Anthropologie wil de shoppingexperience in haar winkels naar haar webshop brengen. Wanneer een consument door een winkel van Anthropologie loopt, ziet hij aangeklede slaapkamers, kasten vol met outfits en volledige keukens. Op de online shop ziet men echter slechts de producten op zich, hooguit getoond op een houten paspop.
De retailer wil dat veranderen door middel van de tablet. Voor het kerstseizoen heeft Anthropologie een nieuwe iPad app gelanceerd, waarmee shoppers dezelfde ervaring krijgen als in de winkel. Consumenten krijgen bovendien de kans om items te mixen en matchen en multimedia features te gebruiken die in de winkels niet beschikbaar zijn.
“We zijn altijd een beetje teleurgesteld geweest in de online ervaring van onze webshop”, aldus Chris Love, director of portfolio management bij Anthropologie. “De webshop moet praktisch zijn en bindt consumenten daarom aan zich niet zoals de winkels en de catalogus dat doen. We zien de iPad als een nieuw kanaal, dat ook anders behandeld moet worden.”
De vraag is of de stap van Anthropologie zoden aan de dijk zet. Slechts acht procent van de online shoppers is in het bezit van een tablet, blijkt uit onderzoek van Forrester Research. Zestig procent van dat percentage gebruikt hun tablet om mee te shoppen.
Anthropologie wil ook online beleving
Gepubliceerd op 21 november 2011 om 00:00
Reacties 0