Outdoorketen Bever kenmerkte zich jarenlang als een bedrijf dat aan de backoffice nooit op een hele professionele manier is gerund. Maar de afgelopen periode is flink gesleuteld aan de keten, vertelt Bever-ceo Greg Nieuwenhuys in een interview in het novembernummer van RetailTrends.
“Er is hard gewerkt aan het vernieuwen van ons IT-systeem, logistiek, merchandising en visual merchandising. Dat waren allemaal elementen waaraan het binnen dit bedrijf ontbrak. Zo hebben we het hoofdkantoor en logistieke centrum verhuisd van Zoetermeer naar Pijnacker om een groter vloeroppervlak te realiseren. Het logistieke systeem is vernieuwd en Bever is sinds mei dit jaar voorzien van een nieuw ERP-pakket. We zijn van handbewerkte picking-lijstjes overgegaan naar scanners en hebben nu een geautomatiseerd systeem.”
De komende periode investeert de formule onder meer in opleidingen voor het personeel. “Als we dan ook onze backoffice en multichannelstrategie onder de knie hebben, zijn we tot heel wat in staat.”
Lees het gehele interview in het novembernummer van RetailTrends. Een introductieabonnement op RetailTrends? Klik hier.
Bever timmert hard aan backoffice
Gepubliceerd op 22 november 2011 om 00:00
Reacties 0