Ozon wil Russische markt veroveren

Het Russische webwarenhuis Ozon wil zijn verkopen de komende vijf jaar vervijfvoudigen tot 1 miljard dollar. Ozon breidt daarom zijn distributienetwerk uit. De etailer wil de Amazon van Rusland worden.

In september haalde de onderneming honderd miljoen dollar binnen van investeerders. Dit geld wordt gebruikt om een eigen bezorgservice op te zetten, omdat de leveringen binnen Rusland vaak op zich laten wachten en consumenten graag met cash betalen wanneer zij een product ontvangen.

Volgens ceo Maelle Gavet is het een uitdaging om elke consument te bereiken in een land dat bestaat uit zeventien miljoen vierkante kilometer. Het bedrijf wil voor 2013 drieduizend plaatsen toevoegen waar klanten hun bestelling op kunnen halen. Op deze manier wordt elke Russische stad met meer dan vijftigduizend inwoners bereikt. Ozon heeft nu elfhonderd ophaalpunten.

De meeste concurrentie voor Ozon komt van Russische online retailers, zoals foodretailer Utkonos.ru en consumentenelektronicasite Holodilnik.ru. Van Amazon ervaart Ozon.ru bijna geen concurrentie. ’s Werelds grootste retailer heeft geen Russische site.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!