Heineken lanceert communicatieplatform ON

Heineken heeft samen met strategische partners Sony en het Haarlemse New Business Generation het nieuwe en zelfstandig opererende bedrijf ON opgericht dat een platform moet worden voor merkbeleving. Subtiele boodschappen en sfeerbeelden op schermen en beamers op diverse horecalocaties gevolgd door de merknaam moeten vooral jongeren overtuigen te kiezen voor Heineken. Maarten van Huijstee, die afscheid nam van Heineken om commercieel directeur te worden van ON, heeft er vertrouwen in: “Een nieuw medium, een nieuw speelveld, een nieuwe manier om alles aan elkaar te koppelen. Het pushmodel maakt plaats voor het pullmodel. De consument raakt uitgekeken op al die instant brokken reclame. Hij wil zelf kiezen. De consument wil vooral méér beleven, zélf beleven.” ON heeft ambitie: het bedrijf dat nu acht man telt en gevestigd is in het WTC op Schiphol wil snel uitgroeien tot 50 à 100 man. Het hoopt creativiteit van over de hele wereld te halen, of het nou professionals zijn of kleine bedrijfjes, kunstenaars en andere individuen. Van Huijstee denkt niet dat het concept makkelijk te kopiëren zal zijn: “Technisch gezien kunnen anderen dit ook. Maar de visie die erachter schuilt is moeilijker te kopiëren.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!