Jumbo Winterswijk kopieert aanbiedingen concurrentie
Gepubliceerd op 27 juni 2005 om 00:00
Jumbo Winterswijk heeft een nieuwe tactiek om de concurrentie voor te blijven: de beste aanbiedingen van concurrerende supermarkten zullen de komende periode door Jumbo worden overgenomen. “Hamsteren is dus niet nodig, wij matsen u elke week”, aldus filiaalmanager Gerard Ham. Commercieel directeur van Jumbo Colette Cloosterman zegt dat het zal gaan om tussen de vijf en de tien aanbiedingen van concurrenten. Zij ontkent dat de actie een laatste middel is om het filiaal te redden. Het filiaal, dat vier maanden geleden is geopend, geldt met zijn 3000 vierkante meter als het vlaggeschip van Jumbo. Volgens diverse bronnen kampt de vestiging met omzetval, en zou het inmiddels onder de 200.000 zijn gezakt. Cloosterman zegt dat er geen landelijk vervolg op deze actie zal komen: “Dat is veel te duur en niet te managen. Maar ik sluit niet uit dat we in individuele gevallen dezelfde strategie toepassen.”
Reacties 0