Aantal mannelijke supermarktbezoekers is fors toegenomen

In de Nederlandse supermarkten zijn steeds meer mannen te vinden. De afgelopen twee jaar is het aantal mannen dat boodschappen doet aanzienlijk gestegen en de verwachting is dat deze stijgende lijn aanhoudt. Inmiddels is ruim eenzesde van de consumenten die een bezoek brengen aan een supermarkt een man. Dat blijkt uit onderzoek van Popai Benelux onder 1.200 klanten. De toename van het aantal mannen in de super heeft te maken met het feit dat mannen steeds vaker deelnemen aan het huishouden. Daardoor doen zij vaker de boodschappen. Desondanks is het percentage mannelijke supermarktbezoekers in Nederland nog steeds zeer laag vergeleken met omringende landen. Volgens onderzoekster Kristien Laureys heeft dit te maken met het fijnmazige supermarktnetwerk in Nederland. `De kinderen worden voornamelijk door de vrouw van school gehaald en dat betekent dat dan ook snel even een boodschap wordt gedaan bij een naastgelegen supermarkt`, aldus Laureys. Verder speelt een rol dat vrouwen vaker parttime werken en dus de boodschappen verzorgen. Uit het onderzoek blijkt verder onder meer dat de gemiddelde leeftijd van een supermarktbezoeker 48,5 jaar is en dat Nederlanders gemiddeld bij 2,5 supers hun boodschappen halen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!