Subway wil aantal filialen verdrievoudigen

Broodjesketen Subway wil binnen vier jaar drie keer zoveel Nederlandse filialen hebben. Sinds de Amerikaanse broodjesketen zich acht jaar geleden in Nederland heeft gevestigd, zijn er honderd filialen geopend. Subway hoopt in 2015 driehonderd Nederlandse locaties hebben.

“Onze doelen zijn ambitieus, maar we hebben voor het derde achtereenvolgende jaar een autonome omzetgroei van meer dan tien procent laten zien. Dat motiveert de hele organisatie”, aldus Justin Goes en Hans Koens, grondleggers van de keten in Nederland.

Subway profiteert van het klimaat voor gezonde voeding. “De markt waarin wij opereren groeit sneller dan de traditionele markt”, stellen Goes en Koens. “Een stad wil geen nieuw kiprestaurant meer, maar een nieuwe broodjeszaak mag vaak wel. Er zijn veel winkelstraten met leegstand waar we een vestiging zouden willen openen, maar helaas houdt de overheid hardnekkig vast aan bestemmingsplannen. Dat is onbegrijpelijk en frustrerend,” aldus de Subway-voormannen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!