Het aantal online aankopen via een smartphone of tablet in de Verenigde Staten is in december met elf procent gestegen. De mobiele verkoop is daarmee volgens de IBM Benchmark verdubbeld ten opzichte van december 2010.
Van alle bezoeken aan websites van retailers in decemer startte 14,6 procent op een mobiel apparaat, aldus
de IBM Benchmark, waar vijfhonderd Amerikaanse retailers aan meewerkten. Dit is een groei van negen procent ten opzichte van december 2010.
Webshoppers gingen het vaakst over op een aankoop als zij de webshop bezochten met een iPad: 6,3 procent van de iPadbezitters die een website van een retailer bezocht, deed daar zijn aankoop, tegenover 3,1 procent van de gebruikers van andere mobiele apparaten.
De omzet van Amerikaanse webshops groeide in 2011 7,5 procent ten opzichte van december 2010, aldus IBM. “Consumenten hebben hun uiterste best gedaan om de beste online deals te vinden, of dat nou op hun computer of op hun smartphone of tablet was. Webshops hebben hierop ingespeeld en hebben daarom een succesvolle december achter de rug”, aldus John Squire, chief strategy officer bij IBM Smarter Commerce.
Verkopen m-commerce VS verdubbeld
Gepubliceerd op 12 januari 2012 om 00:00
Reacties 0