Keurmerk voor ticketverkoop

Toegangsbewijzen krijgen vanaf 1 juni een kwaliteitskeurmerk. Schouwburg-, concert- en evenementbezoekers kunnen zo in één oogopslag  zien of ze een eerlijke prijs betalen.

Alleen officiële verkopers van tickets, die rechtstreeks in opdracht van de organisatie werken, krijgen het keurmerk. Doorverkopers, die de tickets vaak tegen hoge prijzen van de hand doen, moeten het zonder keurmerk doen.

“Het gaat ons erom dat mensen zich bewust zijn wat de eerlijke prijs is”, vertelt Jon Heemsbergen van poppodium De Melkweg in Amsterdam. “Doorverkoopsites lijken veel op officiële ticketsites, dus veel kopers trappen er in en komen er pas in de zaal achter dat hun ticket veel te duur was”, aldus Heemsbergen.

Het keurmerk, dat de naam Ticketkeur draagt, staat niet op het ticket zelf, maar bij verkooploketten en op websites.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!