AH sleutelt aan XL-formule

Albert Heijn heeft het komende jaar forse plannen voor haar XL-formule. De keten wil de formule verfijnen en hoopt dit jaar drie nieuwe XL’s te openen.

De vestigingen komen in gebieden waar AH XL ondervertegenwoordigd is. “Waarschijnlijk wordt dat het noordoosten van het land”, aldus formulemanager Marielle Hoogendoorn. “We zitten nu vooral in de Randstad, Utrecht en in het zuiden van het land. Uiteindelijk willen we in elke regio de ideale mix aanbieden van City, Wijkwinkel en XL.”

De keten wil daarnaast zijn formule verfijnen door met commercieel medewerkers te werken. “We hebben een pilot geïntroduceerd met gastheren en gastvrouwen die klanten wijzen op bijzondere producten en aanbiedingen. Dat loopt heel goed.” Albert Heijn hoopt zo meer te excelleren op gemak en beleving. “Misschien willen we wel een link leggen met ah.nl. Dan kunnen mensen online bestellen, de boodschappen zelf ophalen, maar ook nog even de winkel in voor versproducten.” Verder komen er veranderingen in de presentatievormen op de winkelvloer. “Bijvoorbeeld door een sushibar te openen die je, als de belangsteling terugloopt, kunt omvormen in een soepenbar. “

De keten opende op 23 november zijn 31e AH XL winkel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!