Trendwatchers zijn hot
Gepubliceerd op 28 juni 2005 om 00:00
Trendwatchers zijn populairder dan ooit. Het bureau Trendwatchin.com speelt handig in op deze vraag. Naast het signaleren van en voorlichten over trends bestaat bij Trendwatching.com ook de mogelijkheid voor bedrijven om advies te krijgen over het zelf opzetten van een trendwatching-unit. Trendwatchers zijn geen marktonderzoekers. Toch worden steeds meer marktonderzoeksbureaus geconfronteerd met de vraag om informatie over trends te leveren. De onderzoeksbureaus TNS Nipo en Research International onderschrijven dat het onderzoek dat zij doen, in feite niets anders is dan trendwatching. Edward Hermans, directeur van TNS Nipo, omschrijft de werkzaamheden van zijn bedrijf als `onderzoeken wat mensen beweegt en met die kennis proberen hun gedrag op de lange en korte termijn te voorspellen`. Andere onderzoeksbureaus die aan trendwatchting doen, zijn GfK Dongen, Netpanel en Motivaction. Wereldwijd bekende trendwatchers zijn Faith Popcorn, Marian Salzman en Peter Schwartz. Ook in Nederland zijn veel trendwatchers te vinden, zoals Lidewij Edelkoort, Hilde Roothart, Justien Marseille, het bureau Dexter van Adjiedj Bakas, Carl Rohde en Trendwatching.com.
Reacties 0