‘Twee tablets per huishouden wordt populair’

Vijf procent van de huishoudens schaft in 2012 een tweede tablet aan. Dat stelt Deloitte in zijn jaarlijkse rapport ‘Technology, Media & Telecom Predictions’. De koopgolf wordt onder andere verwacht door de relatief lage aanschafprijs, die tablets ook interessant maakt voor de groep die er al een heeft.

“Dat is een niet eerder vertoonde ontwikkeling. Het duurde immers meerdere decennia voordat meer dan vijf procent van de huishoudens over meer dan één auto, telefoon, radio of tv beschikten en zelfs tien jaar voordat meer dan vijf procent van de huishoudens meerdere mobiele telefoons bezaten”, aldus partner Daan Witteveen van Deloitte.

Deloitte verwacht dit jaar een recordverkoop aan tablets. Het gaat daarbij met name om kleinere tablets, die vaak niet meer dan tweehonderd dollar kosten. Eind 2012 is nog maar de helft van alle verkochte thuiscomputers een pc of laptop.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!