Li-Ning maakt zijn Amerikaanse debuut

Het Chinese sportmerk Li-ning mikt door e-commerce op Amerikaanse sporters. Met de slogan ‘het grootste merk waar je nog nooit van hebt gehoord’, lanceerde Li-ning.com honderd verschillende schoenen en kleren speciaal voor Amerikaanse consumenten. De keten hoopt het assortiment tegen het eind van het jaar te verdubbelen. Volgens Ray Grady, general manager bij Li-ning.com was er sprake van een gat in de Amerikaanse sportretail. “Wij willen in dat gat springen. Daarnaast zien we de lancering van Li-ning.com als een mogelijkheid om wereldwijd uit te breiden.”

In China heeft de keten meer dan achtduizend winkels. Het is op Nike na het best verkochte sportmerk in het land. De oprichter van de keten is de voormalig Olympisch turner Li Ning. Voordat de keten uitbreidde naar de Verenigde Staten, werd de naamsbekendheid van Li-Ning onder Amerikaanse consumenten getest. Slechts vier procent herkende de naam Li-Ning. De sportretailer ziet dit echter helemaal niet als een nadeel. “We kunnen het merk vanaf de grond opbouwen”, zegt Grady. “Onze producten onderscheiden zich genoeg in stijl, functie en kwaliteit. Ik geloof dat we daarom tegen de gevestigde Amerikaanse sportmerken kunnen opboksen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!