Unilever en Philips willen hun online verkopen stimuleren door een grote promotiecampagne via webshop Truus.nl en Google. Consumenten krijgen korting als zij bepaalde combinaties van producten kopen. Deze manier van promotie is nieuw in de markt voor huishoud- en verzorgingsartikelen. Traditioneel gebruiken fabrikanten vooral tv-reclames om hun producten aan de man te brengen.
Drogisterijen en supermarkten krijgen op deze manier nog meer concurrentie van het internet. In Nederland wordt slechts een procent van de consumentenschoonmaak- en verzorgingsproducten via internet verkocht, terwijl in Engeland dat percentage al tien procent is.
Truus.nl wil in het gat springen dat de grote Nederlandse retailers openlaten. ”Het gezinsleven is al druk genoeg”, aldus Christian van Someren, directeur van Truus.nl. “Het is daarom handig dat wc-papier, wasmiddelen en luiers ook online kunnen worden besteld.” De online campagne wordt ondersteund door middel van Google-advertenties
Fabrikanten mikken op webverkoop
Gepubliceerd op 17 januari 2012 om 00:00
Reacties 0