Jonge shoppers kopen kleding en schoenen liever offline dan via een webshop. Dat blijkt uit onderzoek van een Amerikaanse studievereniging onder 18-25 jarigen. Hoewel 66 procent zich online oriënteert voor zij de stad in gaan, geeft zeventig procent aan zelden of nooit online te shoppen. Volgens Nicole Flasch-Mihalko, lid van de studievereniging NRF, wordt de populariteit van online winkelen zwaar overschat. “Jongeren trekken nog steeds graag de stad in om te winkelen, en zijn lang niet zo vaak op webshops te vinden als men denkt.”
Ook shoppen met een smartphone of tablet blijkt minder populair onder jongeren. 23 procent van de ondervraagde Amerikaanse jongeren doet wel eens een aankoop via deze apparaten. In de enquête werd ook naar ‘flashsites’ gevraagd; websites met tijdelijke scherpe aanbiedingen. Tachtig procent van de jonge consumenten gaf aan hier nog nooit van te hebben gehoord.
‘Jonge consumenten schuwen webshops’
Gepubliceerd op 18 januari 2012 om 00:00
Reacties 0