Supermarktconcern Ahold heeft in het vierde kwartaal van 2011 een omzetstijging van 4,5 procent geboekt. De netto-omzet kwam uit op 7,3 miljard euro. In Nederland steeg de omzet van 4,3 procent tot 2,5 miljard euro. In de Verenigde Staten haalde Ahold een omzet van 4,6 miljard euro, een stijging van vijf procent ten opzichte van dezelfde periode in 2010.
Ahold zag zijn omzet over heel 2011 met 2,5 procent stijgen ten opzichte van een jaar eerder. Het supermarktconcern haalde in totaal een omzet van 30,3 miljard euro. Zonder de wisselkoerseffecten tussen de euro en de dollar steeg de omzet met 5,5 procent. In Tsjechië en Slowakije ging het Ahold minder voor de wind: daar daalde de omzet in vergelijking met dezelfde periode in 2010 met 3,5 procent.
Het bedrijf liet weten ‘een solide prestatie’ te hebben geleverd, maar benoemde wel dat marktomstandigheden ‘uitdagend’ blijven. Vooral in de Verenigde Staten maken supermarkten moeilijke tijden door. Concurrenten Colruyt, Delhaize en Tesco, meldden eerder al tegenvallers.
Ahold ziet omzet fors stijgen
Gepubliceerd op 19 januari 2012 om 00:00
Reacties 0