Carrefour moet tegenvaller slikken

De Franse supermarktketen Carrefour had in het vierde kwartaal te lijden onder tegenvallende prestaties op thuismarkt Frankrijk en in Europa. De omzet in opkomende markten in Azië en Zuid-Amerika ging echter wel omhoog.

Het laatste kwartaal van 2011 daalden de verkopen van het concern met 0,8 procent. Over heel 2011 zag de foodretailer de omzet met een half procent toenemen tot 91,5 miljard euro.

De tegenvallende prestaties zijn voor Carrefour reden om meer druk te zetten op zijn reorganisatieplannen voor Frankrijk en Zuid-Europa. Dit zal leiden tot lagere prijzen en meer promotionele activiteiten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!