Retailers moeten zowel in de winkelstraat als online zeer zichtbaar zijn. Dat schrijft IMRG online. Klanten moeten overal waar zij zijn het gevoel hebben dat zij kunnen kopen wat zij willen. Hoewel nu met name de loyaliteit van de klant en de verkoopcijfers hoog in het vaandel staan, is het volgens IMRG voor retailers goed om in te zien dat een effectief gebruik van multi-channel management voor de retailer veel grotere voordelen meebrengt dan voor de consument.
“Hoe minder moeite een klant hoeft de doen om te krijgen wat hij wil, hoe groter de kans is dat hij vaker een aankoop doet”, aldus IMRG. Retailers hebben flexibiliteit nodig om met de trends mee te groeien. De verschuiving van één online winkel naar een online winkel, een speciale website voor smartphones en het profileren via social media, maakt de mogelijkheden van multi-channeling volgens IMRG voor veel bedrijven onoverzichtelijk.
“Bedrijven moeten investeren in goed lopende onderdelen binnen hun keten en snel kunnen meebewegen met de wensen van hun klant", aldus IMRG.
'Winkelier moet meer investeren in multichannel'
Gepubliceerd op 23 januari 2012 om 00:00
Reacties 0